شرح وظایف مديريت ترويج كشاورزی
1- بهبود روشهای موجود و انتقال یافته های جدید تحقیقی و آموزش روشها و تکنو لوژیهای جدید كشاورزی
2- برنامه ريزی و اجرای طرحهای ترويجی در زمينه توليد محصولات سالم و ارگانيك
3- ترویج بهینه سازی مصرف سوخت مرغداریها و بخش های وابسته
4- ايجاد و اجرای طرحهای مرتبط بين تحقيق ترويج و اجرا و بهره بردار
5- برنامه ريزی آموزش برای تربيت نيروی انسانی ماهر و نيمه ماهر بخش كشاورزی
6- نظارت و حمايت از عاملين ترويجی با تاكيد بر كشاورزان خبره ، تسهيل گران روستايی ، مددكاران ترويجی ، شركتهای خدمات مشاوره ای ، مراكز جهاد كشاورزی
7- برنامه ريزی ترويج و انتقال يافته های تحقیقاتی به بهره برداران بخش كشاورزی
8- حمايت از گسترش ترويج خصوصی و خصوصی سازی در ترويج
9- انتخاب ، معرفی و حمايت از بهره برداران ، توليد كنندگان نمونه بخش كشاورزی ، روستايی و عشايری
10- تهيه و تدوين برنامه جامع ترويج كشاورزی با مشاركت بخشهای اجرايی و تحقيقاتی
11- برنامه ريزی و مديريت جشنواره ها ، نمايشگاهها و کارگاه های آموزشی ، علمی و تخصصی
12- نظارت و ارزيابی عملكرد فعاليتهای مرتبط در سطح استان
13- برنامه ريزي ، پشتيبانی ، توسعه و تجهيز شبكه ترويجی متناسب با نياز بخش كشاورزی در سطح استان
14- نيازسنجی ، جذب و بكارگيری سربازان سازندگی ، آموزشگران ، كارشناسان و ساير عاملين ترويج
15- ساماندهی ، حمايت و پشتيبانی فضاها و امكانات آموزشی ترويجی
16- اجرای و طراحی سيستم ارتباطی مناسب با استفاده از تكنولوژی های نوين برای تقويت در راستای تعامل عناصر شبكه ترويج و تشكلهای كشاورزی
17- برنامه ريزی و مديريت توليد رسانه های آموزشی و ترويجی
18- پيگيری تهيه و پخش برنامه های راديويی و تلويريونی مرتبط با بخش كشاورزی و توسعه روستايی
19- ساماندهی مشاغل و صنوف بخش كشاورزی از طريق اجرای قانون نظام صنفی بخش كشاورزی
20- پيگيری امور انجمن های نظام صنفی در بخش كشاورزی
21- اجرای طرحهای بسيج سازندگی بمنظور جلب مشاركت كشاورزان جوان در امر توسعه كساورزی
22- تشكيل و راه اندازی شركتهای خدمات مشاوره ای بمنظور بكارگيری نيروهای متخصص و جوان برای اجرای طرحهای اجرايی و ترويجی و انجام خدمات مشاوره ای به منظور واگذاری امور تصدیگری بخش دولتی
23- حمايت و نظارت بر فعاليتهای نهادها و تشكلهای مردمی و غير دولتی بخش كشاورزی
24- برنامه ريزی و زمينه سازی برای ايجاد و حمايت موسسات مالی و اعتباری خرد ويژه زنان روستايی
25- ايجاد ارتباط و تعامل با مجامع علمی و تحقيقاتی و دانشكده های كشاورزی از طريق دفاتر ارتباطی
26- ايجاد و راه اندازی تشكلهای توليدی ويژه زنان روستايی
27– نظارت بر اجرای طرحهای مدیریت مصرف بهینه آب/افزایش ارتقای میانگین محصولات کشاورزی
|